Dieta

Suplementy dla wegan – wiedza w pigułce

• Zakładki: 7


Jesteś na diecie wegetariańskiej lub wegańskiej? Warzywa, owoce, rośliny strączkowe, nasiona – to wszystko produkty, z których możesz ułożyć zdrową, odżywczą dietę. A jednak są takie składniki, których nie znajdziemy w produktach roślinnych, na czele z witaminą B12. Jak w takim razie wygląda suplementacja na diecie wegańskiej? Zobacz, co musisz wiedzieć o suplementach ważnych na diecie pozbawionej produktów odzwierzęcych.

Co suplementować na diecie wegańskiej?

Jakie witaminy i minerały powinny zawierać suplementy dla wegan? Najważniejszą witaminą, jaką trzeba suplementować, jest witamina B12. To ona jest odpowiedzialna za tak ważne funkcje w organizmie, jak synteza DNA i krwinek czerwonych czy regulacja działania układu nerwowego. Jest absolutnie niezbędna w procesach krwiotwórczych, a jej niedobór może prowadzić do niedokrwistości. Bez względu na dietę koniecznie zwróć też uwagę na poziomy witaminy D w swoim organizmie – w naszej szerokości geograficznej bardzo łatwo o jej niedobory! Kolejny na liście jest wapń, który jest kluczowy dla zdrowia kości i zębów, a jego najlepszym źródłem są rzecz jasna mleko i jego przetwory (na diecie wegańskiej są to napoje roślinne fortyfikowane wapniem oraz sezam, migdały, brokuły i jarmuż). Nie zapomnij też o kwasach tłuszczowych omega-3, które wszystkożercy czerpią z ryb. Wegańskie omega-3 pochodzi zwykle z wyciągów z alg, ale znajdziesz je też w siemieniu lnianym i orzechach włoskich. 

W diecie zwróć też koniecznie uwagę na podaż żelaza, jodu i białka. Jedz kolorowo, w razie konieczności uzupełniaj dietę dobrymi suplementami i żyj zdrowo na diecie wegańskiej.

Artykuł powstał przy współpracy ze sklepem najlepszesuplementy.pl.

Fot. Shutterstock.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
24 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.